ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

غذاهایی که فکر میکنیم مضر هستند اما در حقیقت نیستند

ه نقل از تدی :  مواد غذایی آن‌ قدرها هم که گفته میشود مضر نیستند حتما دقایقی را صرف خواندن این مقاله کنید !

یادتان باشد که همیشه یک اصل طلایی وجود دارد و اگر بتوانید آن را رعایت کنید هیچ ماده‌ی غذایی آسیبی به شما نمی‌زند. این که در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی افراط نکنید.


به نقل از تدی :  مواد غذایی آن‌ قدرها هم که گفته میشود مضر نیستند حتما دقایقی را صرف خواندن این مقاله کنید !

یادتان باشد که همیشه یک اصل طلایی وجود دارد و اگر بتوانید آن را رعایت کنید هیچ ماده‌ی غذایی آسیبی به شما نمی‌زند. این که در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی افراط نکنید.

حتماً شما هم با افرادی برخورد کرده‌اید که همیشه لیستی از غذاهای ممنوعه دارند و به بقیه هم توصیه می‌کنند از این مواد غذایی حذر کنند. مثلاً این که سیب زمینی پر از نشاسته است یا آووکادو چرب است، تخم مرغ خیری برای بدن ندارد و غیره. اما بر خلاف این نسخه‌های قدیمی و صد البته منسوخ این مواد غذایی برای سلامتی همه ما لازم هستند.

یادتان باشد که همیشه یک اصل طلایی وجود دارد و اگر بتوانید آن را رعایت کنید هیچ ماده‌ی غذایی آسیبی به شما نمی‌زند. این که در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی افراط نکنید. با ما باشید تا با چند نمونه از این مواد غذایی که بیخودی اسمشان به اصطلاح بد در رفته است آشنا شوید.

سیب زمینی
شنیده‌اید که برخی برای سر به سر گذاشتن و یا تخریب طرف مقابل او را به سیب زمینی بی خاصیت تشبیه می‌کنند؟ اما باید بدانید که سیب زمینی اصلاً هم بی خاصیت نیست. این ماده‌ی غذایی منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی و همچنین آنتی اکسیدان است. این سبزی باخاصیت، حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که هر یک برای بدن ما لازم و ضروری است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم سیب زمینی سرشار از مس، ویتامین B و C، پتاسیم و آهن است. یک سۆال در مورد سیب زمینی وجود دارد که ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است. این که آیا سیب زمینی باعث چاقی می‌شود؟ باید بدانید که یک عدد سیب زمینی کوچک کالری بیشتری از یک عدد سیب ندارد. پس لازم نیست نگران باشید و خودتان را از خواص این ماده‌ی غذایی مفید محروم کنید. توجه داشته باشید سیب زمینی‌هایی که گوشت زرد، قرمز یا آبی دارند حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به سیب زمینی‌های سفید هستند.

ماست دو تا سه درصد چربی
آیا زمانی که قصد خرید ماست دارید از سوپری محلتان می‌خواهید از نوع 0 درصد چربی برایتان بیاورد؟ اما این همه وسواس لازم نیست. باید بدانید که ماست‌های 2 یا 3 درصد چربی نیز حاوی مواد چربی زیادی نمی‌باشد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم مثلاً پنیر چدار حاوی 30 درصد چربی است. اما خیلی‌ها که این پنیر را دوست دارند بدون فکر کردن به کالری در مصرف آن کوتاهی نمی‌کنند.

با وجود این که زرده‌ی تخم مرغ حاوی کلسترول می‌باشد اما امروزه هیچ دلیل

علمی کافی‌ای در دست نیست که نشان دهد این ماده‌ی غذایی سلامت قلب

و عروق را به خطر می‌اندازد

آووکادو
از ما می‌شنوید اگر وسعش را دارید هر وقت آووکادو دیدید آن را خریداری کرده و میل کنید. درست است که این میوه یکی از میوه‌های پرکالری است یعنی در حدود 320 کالری دارد که معادل 16 درصد کالری مورد نیاز روزانه‌ی ما را تشکیل می‌دهد اما با این حال حاوی چربی‌های خوب و مفید نیز می‌باشد. در واقع این میوه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو می‌باشد که در روغن زیتون نیز وجود دارد. این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. این را هم بدانید که آووکادو می‌تواند به کاهش میزان کلسترول و همچنین تنظیم قند خون کمک کند.

تخم مرغ
این تخم مرغ بیچاره که دیگر خیلی اسمش بد در رفته است. البته تا سال 1980 تخم مرغ یک ماده‌ی غذایی کامل و خوب محسوب می‌شد تا این که کاشف به عمل آمد که زرده‌ی تخم مرغ حاوی کلسترول است. برای همین هم تخم مرغ بد نام شد و محبوبیت خود را از دست داد. با وجود این که زرده‌ی تخم مرغ حاوی کلسترول می‌باشد اما امروزه هیچ دلیل علمی کافی‌ای در دست نیست که نشان دهد این ماده‌ی غذایی سلامت قلب و عروق را به خطر می‌اندازد. باید بدانید که همین زرده‌ی تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان است. خبر خوش‌تر اینکه تخم مرغ دوستدار مغز است و می‌تواند باعث تقویت حافظه شود چون حاوی «کولین» می‌باشد.

سیب زمینی سرخ کرده
برای خیلی از ما گردش و خوردن غذای بیرون بدون سفارش دادن یک ظرف سیب زمینی معنایی ندارد. اما در عین حال این خوراکی چندان خوش نام نمی‌باشد. باید بدانید که همه چیز به نحوه‌ی آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده بستگی دارد. اگر سیب زمینی‌ها در روغن بادام زمینی یا روغن کانولا با دمای پایین سرخ شده باشند حاوی میزان زیادی مواد مغذی و چربی‌های مفید خواهند بود. در غیر این صورت نباید چندان به سلامت آن مطمئن باشید.

همبرگر با پنیر
اصلاً لزومی ندارد که همبرگر را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید و فرزندانتان را نیز از خوردن این غذای خوشمزه محروم نکنید. اما یک شرط دارد. همبرگرتان را با دست‌های خودتان و در منزل آماده کنید. داخل آن کاهو و گوجه فرنگی زیاد قرار دهید. سس آن را کم بریزید و خلاصه تمام تلاشتان را برای تهیه‌ی یک همبرگر خوشمزه و سالم به کار بگیرید. تا جایی هم که می‌توانید به همبرگرهای فست‌فود سر کوچه‌تان اعتماد نکنید

پاپ کورن یا همان ذرت بو داده یا پف فیل
ذرت بو داده سرشار از فیبر است که برای سلامت معده و روده ها مفید است. برای همین هم توصیه می‌کنیم زمانی که مقابل تلویزیون ذرت بو داده میل می‌کنید بدون کوچک‌ترین عذاب وجدان باشد. این ماده‌ی غذایی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است برای همین هم خطر ابتلا به سرطان‌ها  و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. البته اینجا هم یک شرط لازم است. این که ذرت بو داده‌ی طبیعی و خانگی میل کنید. یعنی تا جایی هم که می‌توانید نمک و چربی کمتری به آن بزنید. در این صورت مواد مغذی زیادی نصیبتان می‌شود.

آب‌نبات کره‌ای
فراموش نکنید که غذا خوردن قبل از هر چیزی لذت بردن است. همه‌ی ما نیاز داریم از خوراکی یا غذایی که می‌خوریم لذت ببریم. اگر می‌خواهید که هر از گاهی کامتان را شیرین کنید از همین آب نبات‌های حاوی 20 کیلوکالری میل کنید نه یک شیرینی خامه ای بزرگ و یا دسرهای شیرین و پرچرب دیگر.
 

مارگارین

مارگارین سرشار از چربی‌های اشباع نشده است که باعث می‌شود میزان کلسترول خوب خون حفظ شود. مارگارین غیر هیدروژنه سرشار از چربی‌های مفید برای سلامت قلب و عروق است. البته همان اصل طلایی یادتان باشد و در مصرف این مواد غذایی افراط نکنید.





کلمات کلیدی
n mozer مضر مواد غذایی غذا تخم مرغ تخم مرغ همبرگر سلامت سلامتی جدیدترین خبر ها از سلامت سیب زمینی ماست چند درصد چربی ماست آواکادو بخوریم یا نخوریم سیب زمینی سرخ کرده بخوریم یا نخوریم ؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد