ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»★ چرا ازدواج کنیم ؟★

بسمه تعالی

خب پس دلیل درست چیه ؟!!!!!!!!

دوستان یک سوال : ما اگه بخواهیم کوه نوردی کنیم و از کوهی بالا بریم

به نظر شما یک نفره بهتره یا دو نفره ؟ ( حدوداً چند نفر گفتند دو نفره ، بقیه هم

دارن فکر میکنن ، چون سوال سختیه، یک معادله چند مجهولیه واقعاً !!!!!!!!!! )

یک ایده هایی رو یهودی ها دارن ، یه وقت ما مسلمونا نگیما ،

 اینو بهتون بگم.

مثلاً یهودی ها میگن که آدم خوابیده بود خدا یک دنده از پهلوی آدمو برداشت

و حوّا رو درست کرد ، بعد آدم بیدار که شد یکدفعه دید اِه یک اندام نیست ،

خدا گفت برش داشتیم حوّا رو درست کردیم اوناهاش !

یا مثلاً میگن خدا آدمو ار گِل درست کرد بعد یک ذرّه تَه گِل مونده بود ،

گفت حالا بگیریم حوّا رو درست کنیم دیگه !

اینا اعتقاد یهودی هاست.

آقای جوادی آملی میگن که اصلاً ما قبول نداریم و منابع اسلامی این رو تأئید

نمیکند که حوّا از دنده آدم درست شده یا حوّا وسیله ای بود که آدم تفریح بکنه

یا یه گِلی بود که اون ته موندش ، خدا گفت خُب تو هم حوّا بشو .

آقای آملی می گویند روایات ما این رو میگه که خدا گلی رو انتخاب کرد

اون رو به دو نیمه تقسیم کرد ، نیمی از آن را آدم و نیمی دیگر را حوّا .

کم و زیادی نداره که بعضی ها میگن خانم ها آمدند که وسیله سرگرمی آقایان باشند.

و اما جواب سوال ( یادتون که هست ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوباره مطرح میکنم : به نظر شما ما اگه بخواهیم بریم کوه نوردی یک نفره بهتره یا دو نفره ؟

مطمئناً دو نفری بهتره اما چرا ؟؟؟؟

دوستان عزیز تدی بقیه مطلب در ادامه

بسمه تعالی



خب پس دلیل درست چیه ؟!!!!!!!!

دوستان یک سوال : ما اگه بخواهیم کوه نوردی کنیم و از کوهی بالا بریم

به نظر شما یک نفره بهتره یا دو نفره ؟ ( حدوداً چند نفر گفتند دو نفره ، بقیه هم

دارن فکر میکنن ، چون سوال سختیه، یک معادله چند مجهولیه واقعاً !!!!!!!!!! )

یک ایده هایی رو یهودی ها دارن ، یه وقت ما مسلمونا نگیما ،

 اینو بهتون بگم.

مثلاً یهودی ها میگن که آدم خوابیده بود خدا یک دنده از پهلوی آدمو برداشت

و حوّا رو درست کرد ، بعد آدم بیدار که شد یکدفعه دید اِه یک اندام نیست ،

خدا گفت برش داشتیم حوّا رو درست کردیم اوناهاش !

یا مثلاً میگن خدا آدمو ار گِل درست کرد بعد یک ذرّه تَه گِل مونده بود ،

گفت حالا بگیریم حوّا رو درست کنیم دیگه !

اینا اعتقاد یهودی هاست.

آقای جوادی آملی میگن که اصلاً ما قبول نداریم و منابع اسلامی این رو تأئید

نمیکند که حوّا از دنده آدم درست شده یا حوّا وسیله ای بود که آدم تفریح بکنه

یا یه گِلی بود که اون ته موندش ، خدا گفت خُب تو هم حوّا بشو .

آقای آملی می گویند روایات ما این رو میگه که خدا گلی رو انتخاب کرد

اون رو به دو نیمه تقسیم کرد ، نیمی از آن را آدم و نیمی دیگر را حوّا .

کم و زیادی نداره که بعضی ها میگن خانم ها آمدند که وسیله سرگرمی آقایان باشند.

و اما جواب سوال ( یادتون که هست ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوباره مطرح میکنم : به نظر شما ما اگه بخواهیم بریم کوه نوردی یک نفره بهتره یا دو نفره ؟

مطمئناً دو نفری بهتره اما چرا ؟

1- در مسیر با هم حرف میزنیم ، گپ میزنیم ، میگیم ، میخندیم

و طی شدن مسیر رو کمتر متوجه میشیم

قتی یک نفر با منه همدلی میکنه ، همراهی میکنه ،

یکدفعه میبینیم نصف مسیر رو رفتیم.

2- دوستانی که اهل کوه نوردی و کوه رفتن باشن میدونن

ما گاهی وقت ها از طی مسیر خسته میشیم ،

چهار ساعت تو کوه رفتی بالا یه نگاه میکنی میبینی اووووه حالا چقدر راهه ،

ول کن بابا دیوانه ای مگه .

وقتی دو نفر باشیم وقتی یک نفر خسته بشه ، اگه یک نفر نخواد ادامه بده،

این نفر دوّمیهِ که میتونه به اون امید بده ، روحیه بده ،

بگه ببین یکّم دیگه گپ بزنیم رسیدیما ، دو تا خاطره تعریف کنیم تمومه ها.

3-  کوه نورد ها یک چیزهایی رو با خودشون حمل میکنن ،

بعضی از چیز ها رو هر کوه نورد تنهایی باید ببره ،

مثلاً اگه ما قراره دو سه روز توی کوه بمونیم هر کوه نورد باید پتو یا کیسه

خواب داشته باشه ، هر کوه نورد باید ماده غذایی داشته باشه ،

ولی بعضی از چیز ها رو لازم نیست هر کوه نورد داشته باشه ،

ما یکدونه چادر میبریم برا هممون ، یکدونه از این بیل و کلنگ های تا شو میبریم

برا هممون ، یکدونه طناب میبریم برا هممون ، یک در باز کن کافیه برا باز کردن

درِ همه کنسرو ها و قوطی ها ، یکدونه چراغ خوراک پذی کافیه که غذای هممونو گرم کنه ،

وقتی چند نفره میریم وسایل مشترک تقسیم میشه ،

چادرو مثلاً من میارم ، بیلو مثلاً من میارم . ولی اگه من بخوام به تنهایی برم

باید همه چیز هارو خودم ببرم .

وقتی دو نفر باشیم ، بارِ مشترک بینمون تقسیم میشه ،

پس فشار کمتری رو تحمل میکنیم.

4-   گاهی وقت ها عبور سخت میشه ، به یک جایی میخوریم که صخره ایست

و نمیشه بالارفت ، یکی میگه من قلّاب میگیرم تو پاتو بزار رو دست من ،

بعد بزار روی شونه من ، بعد برو بالا .

حالا که اون رفت بالا میگه بیا من دستتو میگیرم بیا بالا.

گاهی عبور سخت میشه و ما به هم کمک میکنیم برا اینکه سعود کنیم

5-  خطرات راه کمتر میشه ، وقتی ما دو تفر هستیم همدیگه رو چک میکنیم ،

من بهش میگم مواظب باش این سنگی که پاتو روش گذاشتی داره در میره ها.

گاهی وقت ها آنقدر خطر ها آنیه ، من نگاه میکنم میبینم یه سنگی از بالا داره می افته ،

الانه که بخوره تو سر این ، اصلا دیگه فرصتی نیست بهش بگم مواظب باش

یک سنگی از بالا در حال خوردن به وسط فرق شماست

گاهی وقت ها انقدر خطر سریعه که من فقط هولش میدم ،

یعنی ما میتونیم کمک کنیم به رفع خطر.

6-  اگه کسی صدمه ببینه ، تنهایی میخواد چیکار کنه ؟

اگه دو نفر باشیم به کمک هم میایم ،

حتی من اگه کمکم نتونم بکنم ، میگم اینجا بمون من برم کمک بیارم .

7-  احتمال اشتباه ، طی کردن خطای مسیر کم میشه .

وقتی دو نفر باشیم دو انسان ، دو فکر ، دو نظر روی هم میریزیم

و قطعاً خطاهامون کمتر میشه.


خُب ازدواج هم همین است ، ازدواج انتخاب کردن یک همراه است ، یک همسفر .

ما تو زندگیمون قراره یک قلّه ای رو فتح کنیم ، ما که در این عالم نیومدیم

که بخوریم و بخوابیم و بگردیم و خوش باشیم .

پس فرق ما با حیوانها چیست؟

خُب حیوانها هم میخورن و میخوابن و میگردن و یه لونه درست میکنن .

اصلاً یکی از چیز هایی که من و شما رو تو این عالم آوردن ، اینه که رشد کنیم ،

مفید باشیم ، موثر باشیم ، اثری رو در این عالم بزاریم .

مطمئن باشید وقتی که ما مردیم ، سوالاتی که از ما میکنند یک گروهش

این سوالاتیه که : خدات کیه ، پیغمبرت کیه ، اعتقاداتت چیه ؟

اینها که تموم شد سوالات دیگری هم از ما میکنن

از ما نمی پرسند تو چرا مسیحا نشدی ، ولی از ما می پرسند تو چرا خودت نشدی؟

ما تورو در این عالم آوردیم که کار هایی بکنی ، مفید باشی ، موثر باشی ،

اثری بجا بزاری ، چرا نشدی ؟

دوستان روزهای بارانی که باران می آید و سطح باغچه ها را آب میگیرد

و آبها به باغچه نفوذ میکنند کِرم ها مشکل تنفسی پیدا میکنند

میدونید کِرم چطوری نفس میکشه ؟

تنفس کرم پوستیه ، روی پوست کرم یک منفذ هایی است ، سوراخ های ریزیست

که دور تا دور پوستش قرار داره و با این سوراخ ها نفس میکشه ،

وقتی بارون میاد آب دور بدن کرمو میگیره ، دیگه کرم نمیتونه نفس بکشه ،

برا اینکه نجات پیدا کنه شروع میکنه زیر این گِل حرکت کردن تا خودشو به سطح

باغچه برسونه و در مسیر آب میخوره و آب میخوره

و باد میکنه و باد میکنه و باد میکنه ، میاد بیرون خودشو

به زور میرسونه کنار باغچه .

خُب ابر کنار میره ، بارون تموم میشه و آفتاب میاد ، کرمه انقدر آب خورده ،

باد کرده ، دیگه نای تکون خوردن نداره و آفتاب اونو خُشک میکنه و میمیره.

شما می بینید بعد از بارون ، کنار باغچه ها ، کرم ها سیاه شدن و خشک شدن و مردن ،

چون دیگه توان تکون خوردن نداره ، انقدر که آب خورده .

من صبح میرم تو پارکینگ خونمون سوار ماشین شم برم بیرون ،

میبینم یکدونه کرم کنار باغچه هست ، مال بارندگی دیشبه ،

بر اساس آیات و روایات مستند یکی از دلایلی که منو آوردن در این

عالم نجات این کرمه.

 اونور از من میپرسن که چرا کرمو نجاتش ندادی ، تو که دیدی؟

خُب یک مقوا برمیداشتی و مینداختیش تو باغچه ، چرا نجاتش ندادی؟

دوستان ، ما در این عالم اومدیم که رشد کنیم ، اومدیم کارهایی بکنیم کوچک

در حد نجات یک کرم و بزرگ در حد رسالت هایی که به تک تک ما در این عالم داده شده .

دوستان من ، ازدواج برای رشد کردن است ، برای قد کشیدن است ،

برای فتح قلّه است.

رسول الله فرمودند : هر کس که میخواهد خداوند را پاک و پاکیزه ملاقات کند

باید همراه با همسفرش سفر کند.

اصلاً بدون همسفر نمیشه ، الرّفیق ثم الطّریق .

رفیقتو پیدا کن بعد پا در میدان رشد و تعالی بزار، که بهترین رفیق

میتونه کی باشه ؟    بله همسر .

رسول الله فرمودند : مسلمان بعد از نعمت اسلام از هیچ چیز به اندازه

همسر مناسب  سود نمیبرد.

هیچ چیزی نمیتونه به این اندازه مفید باشه .

من از بعضی ها میپرسم چرا میخواهی ازدواج کنی ؟

میگه بهر حال یک نیاز هایی انسان داره  مثل نیاز روحی ، نیاز عاطفی ،

نیاز جنسی ، نیاز به دیده شدن ، نیاز به شنیده شدن ،

نیاز به خوشبخت شدن ، نیاز به ........ ،

و دقیقاً این آدمها بدبخت میشوند.

میدونید چرا ؟

چون میخواد ازدواج کنه خوشبخت بشه ( نمیگه من میخوام ازدواج کنم

که خوشبخت بشم و خوشبخت بکنم ) ،

بلاخره آدم میخواد خوشبخت بشه ، ( آدمی که فقط خودشو میبینه ! )

ولی ازدواج برای اینه که رشد بکنیم و رشد بدیم ، قد بکشیم 

و عامل قد کشیدن طرف مقابل باشیم .

صبح چهارمین روز آقا علی (ع) و خانم فاطمه (س) ، این دو بزرگوار پیغام دادند

به رسول الله که میخواهیم بیائیم خدمت شما ، رسول الله پیغام دادند ،

نیاین ، من میام خانه شما ،

رفتند خانه این دو بزرگوار ، دست علی و فاطمه رو گذاشتند روی همدیگه

و هر دو دست رو گذاشتند روی قلب مبارک خودشون،

رو کردند به علی (ع) فرمودند فاطمه همسر خوبی هست ؟

علی فرمودند بهترین یار و بهترین همراه برای بندگی خداست .

رسول خدا فرمودند دخترم ، بابا فاطمه جان ، علی شوهر خوبی هست ؟

و خانم دقیقاً همین جمله را تکرار کردند که علی بهترین یار برای بندگی خداست .

 

دوستان من ازدواج به ما کمک میکنه که اوج بگیریم ، ازدواج به ما کمک میکنه

که قلّه های رشدو سریع تر طی کنیم . ( اگه درست ازدواج کنیم ،

نه این ازدواج های بی ریختی که تو جامعه ی ماست )

 

دوستان من حالا چرا ازدواج کنیم ؟

1-برای اینکه قد بکشیم و قد کشیدن دو نفره خیلی سریع تره .

بعضی ها از اونور پشت بام می افتند؛

خانمی آمد خدمت امام صادق (ع) ، گفت من نمیخواهم ازدواج کنم ،

و گفت من تارک دنیا هستم .

امام فرمودند تارک دنیا یعنی چه ؟ گفت یعنی اینکه آدم بره ازدواج کنه ،

و وقتشو روی این چیزا تلف کنه ، من میخوام همه زندگیم رو عبادت کنم ، نیایش کنم،

امام فرمودند : یعنی تو از مادر ما فاطمه زهرا سلام الله علیها میخوای بیشتر رُشد کنی ؟

بدان که اگر در مجرد ماندن فضیلتی بود ، مادر ما ازدواج نمی کرد .

( و اینجاش جالبه )

امام با دست اشاره میکنند ، به خانمه میگن بلند شو و برو برای خودت دنبال شوهر بگرد.

ازدواج میکنیم برای اینکه رشد معنوی کنیم.

 

2-  ازدواج ما را از خطاها مصون میدارد ؛

علی (ع) داشت تو مسجد صحبت میکرد ، مشرکین دیدند که الآن دودمانشون به باد میره ،

علی داره یک چیزایی رو میگه که خلاصه تیشه به ریشه شون میزنه ،

زود یک خانمی رو هفت قلم آرایش کردند و فرستادند تو مسجد وسط مردها ،

علی (ع) داره سخنرانی میکنه مردها همه ........،

علی (ع) دید نه ، فایده ای نداره ، گفت پاشید همتون برید خونه هاتون ،

هر چی این خانم داره ، خانم شما هم داره ، هیچ چیزی نیست که

این بیشتر از اون داشته باشه .

دوست من تو که مجردی وقتی تو خیابون داری راه میری ، یک صحنه هایی میبینی ،

اگه مجرد باشی میخوای چیکار کنی ؟       فقط بال بال میزنی

متاهل باشی چیکار میکنی ، سریع میدّوئی خونه ، تاکسی دربست بدو .........،

خُب از خطاها مصون میشیم ، خودمون سالم می مونیم .

دوستان من خطر در کمین ماست.

اگه متاهل باشی مصون تر می مانید.

3-  چرا ازدواج میکنیم ؟ خب ازدواج به ما آرامش میدهد.

سوره روم آیه 21: از جنس خودتان برایتان همسر آفریدیم تا در کنارش آرامش بگیرید.

بعضی ها میگویند ازدواج یک محدودیت است

آقای مطهری گفتند ازدواج آغاز محدودیت نیست ، پایان محرومیت است.

مجرد ها از یک چیز هایی محروم هستند که متاهل ها نه ، و اصلاً نمیتونم توضیح بدم.

4-  دیگه چرا ازدواج کنیم :

گفتم که ما در این دنیا نیامدیم که بخوریم و بخوابیم و تفریح کنیم ، چاق بشیم ،

تپل بشیم ، مدل خونه و ماشین بره بالا و بعد هم بمیریم ،

پس فرق ما و حیوان چیست ؟

ما در این دنیا آمده ایم اثر گذاری کنیم ، یکی از دلایلی که ما ازدواج میکنیم

این است که ما متعهدیم به نسل آیندمون ، ما مسئولیم ازدواج کنیم ،

فرزندانی بوجود بیاید ، تربیتشون کنیم ، بگیم ما نه تنها برای عصر خودمون

احساس مسئولیت میکنیم ، بلکه برای نسل آینده هم مسئولیم .

5-  دیگه چرا ازدواج می کنیم :

روزی هامون زیاد میشه .

( یکی میگه : روزی هامون زیاد میشه ! من صد مورد براتون مثال میزنم که بدبخت شدند! )

خُب منم هزار تا نشون میدم .

یه آقا پسری بود ازدواج کرده بود ، هشت ماه بعد از ازدواج طلاق گرفت ،

میگفت تا چهار پنج سال من باید قسط بدم برا اون یک شبِ ازدواج ،

چون چهل میلیون تومن اون شب هزینه کردیم

بعد میگن چرا روزیِ مارو زیاد نمیکنه ؟

چون کاری میکنیم که خدا دوست نداره .

حالا به جشن عروسی برسیم براتون میگم ، کُلی با نمکه .

ولی دوستان من ، ازدواج روزی رو زیاد میکنه

یکی اومد پیش اما صادق (ع) گفت آقا ، من نمیخواهم ازدواج کنم ،

امام  فرمودند چرا ؟ گفت پول ندارم ،

امام گفتند اگه من الآن بهت هزار دینار طلا هدیه بدم و نمیخواهد پس دهی ،

قبول میکنی ازدواج کنی ؟ گفت آری قبول میکنم ، امام فرمودند

چرا قبول میکنی ؟ گفت چون شما امام معصومی و

امام معصوم که وعده دروغ به کسی نمی دهد

امام فرمودند خیلی جالبه  تو حرف من را که بنده کوچکی از خدا هستم را می پذیری

اما حرف و وعده خدای خالق من را نمی پذیری.

خدا مگه در سوره نور آیه 32 نگفت : اونهایی که میخواهید ازدواج کنید ،

اگر فقیر و تنگ دست هستید نترسید من خودم بی نیازتان میکنم.

 تو وعده خدارو قبول نمیکنی ، وعده منو قبول میکنی ، برو ازدواج کن تا خدا روزیتو زیاد کنه .

 

دوستان انسانهای موفق انسانهای بسیار خارق العاده ای نیستند ،

امروز ما به این نتیجه رسیدیم که در این عالم قوانینی حاکم است که هر چه

ما با این قوانین عالم ، با شرایط ساری و جاری بر این عالم همسو بشیم

موفق تر هستیم.

دوستان قانون جاذبه همونیه که شما رو محکم نشونده روی صندلی هاتون

وگرنه الآن داشتین شنا میکردین.

علی (ع) چه جاذبه ای دارد ؟

قانون دافعه ، شما وقتی از مدار کره زمین دور می شوید ،

در فضای حدوداً 3 کیلومتری ، دیگه جاذبه نیست ، دفع میکنه ،

هر چیزی رو که بیاد سمتش هُلِش میده بیاد عقب ، اونم خیلی قوی

که موشک های فضایی شاتل هارو وقتی میخواهند بنشونند ، به اون نقطه  

که میرسه یک انفجار رخ میده که از این دافعه بتونن عبور کنند ، ایجاد شتاب فراوان.

علی (ع) چه دافعه ای دارد ،

ما میگوئیم  این عالم یک قوانینی دارد ، در این عالم یک چیز هایی حاکمه

که هر چی شما با این قوانین عالم بیشتر همسو بشید ،

این عالم بیشتر با شما همراه میشود.

میشود صد ها مورد از معصومین مثال زد که منطبق بر قوانین این عالم

و منطبق بر آنچه خدا آفریده زندگی کرده اند.

یکی از چیزهایی که در این عالم وجود دارد این است

که همه چیز در این عالم دوتایی است.

ما در علم فیزیک میگوئیم که هیچ چیز در این عالم به صورت منفرد وجود ندارد ،

همه چیز به صورت جفت است.

خُب خدا هم در قرآن همین رو چند جا فرمودند مِن جمله سوره ذاریات آیه 49 :

ما همه چیز را به صورت زوج آفریدیم.

 

ازدواج یعنی همسو شدن با قوانین حاکم بر این عالم ،

عالمی که همه چیز در او دوتایی است

و وقتی همسو شدی به سمت موقفیت پیش میروی .

نظرات 27 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:27 http://jalab3.blogfa.com/

سلام ممنون که به من سر زدی
با همون اسمی که گفتی لینکت کردم
تو هم با اسم ***مدیریت*** لینکم کن
آدرسم:http://jalab3.blogfa.com/
متشکرم
بای

پرستو پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 http://yekdelim.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشی ممنون مطالب خوب و جالبی گذاشتین و دارین ادامه میدین منم سعی میکنم ژیگیری کنم بخونم ایشالا در عمل استفاده کنیم و به نتیجه برسیم

هنگامه پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 http://heni264.blogfa.com

سلام...ممنون که به وبلاگم سر زدی
لینکت کردم به اسم tedy joon
تو هم با هر اسمی که خواستی لینکم کن...
راستی دیدم که آهنگ واسه دانلود میذاری من دنبال 1 آهنگ از پویا بیاتی هستم که فکر میکردم اسمش جون به لب هست ولی نبود رفتم جون به لب رو دانلود گردم بعد فهمیدم اون نیست...آتیش گرفتم
خلاصه اینکه اسمشو نمیدونم ولی آهنگشو دوس دارم...خیلی باحالم نه؟

mehdi s پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 http://freedownload1000.blogfa.com/

سلام دوست عزیز با افتخار لینک شدین
لطفاً مرا با نام
♪♫ دانلود جدیدترین موزیک ها♪♫
لینک کنید
http://freedownload1000.blogfa.com/

شادی پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:05 http://www.hoomanshadi.blogfa.com

سلام عزیزم.اشکال نداره.باشه بعدااگه گذاشتم تووبلاگ.حتمامزاحمت میشم.عزیزم ممنون که بهم سرزدی.بازم بهم سربزن.خوش حال میشم.سربزنی ها؟؟؟؟؟؟؟؟باشه؟؟؟؟؟؟افرین .بای بای

علی پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:59 http://googoosh-love.blogfa.com/

سلام خسته نباشی خوشال میشم تبادل لینک کنیم.http://googoosh-love.blogfa.com/

vahid پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:28 http://vahidzivari.blogfa.com

salam duste aziz .matale khubi dari. kuh raftano migam bayad 2nafare beran hame.

Ehsan پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:48 http://cpeka.blogfa.com

سلام
من تو رو لینک کردم من رو لینک کن
WwW.Cpeka.Blogfa.Com

اسماعیل پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:51 http://www.esi2r3.blogfa.com

وبلاگت قشنگه.دوست دارم وبلاگ رو پیوند کنیم.پایه ای؟

فریده پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:37 http://faryadeghalbam.blogfa.com/

سلام .ممنون که به بلاگ من سر زدی من شما را لینک کردم شما میتونید با اسم"فریاد قلبم"منو لینک کنید .بازم بهم سر بزن.ممنون

نیچه جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:49

من ترجیح میدم کوه نوردیو چند نفره برم...دو نفره بهتره یا چند نفره؟؟

امید ( مدیر وبلاگ نیوروز ) جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 http://www.newrooz.blogfa.com

سلام
من شما رو لینکتون کردم. شما منو با نام چیزهای جدید روز لینک کنید.

ممنون

Narges جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:46 http://narges-2010.blogfa.com

هر موقع که آپ شدی خبرم کن

علی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 http://www.mhz133.blogfa.com

سلام دوسته عزیزم بهت تبریک میگم واقعا وب خوبی دارید.
بنده بنا به گفته ی شما دوسته عزیز با نام دلخواهتون لینکت کردم شما هم لطفا بنده رو با عنوان ‌‌"موج 133 مگاهرتز" لینک کنید.
ممنون .بازم میگم وبتون واقعا عالیه.

احسان جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 http://cpeka.blogfa.com

سلام من وبلاگ شما رو لینک کردم من رو با این نام لینک کن:Cpeka
ممنونم

vici جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:50 http://www.nucleus.blogfa.com

ببخشید یادم رفته بود که بگم اگه دوست داری با (رتوناک) لینکم کن

پویا جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:33 http://pouyakholghi.blogfa.com

عنوانو بذار {سرگرمی و تفریح}

جیجر جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:20 http://z2721m.blogfa.com

تدی جون لینکیدمت!!

پرستو شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:39 http://yekdelim.blogfa.com

سلام یه سوال فنی دارم میشه یه راهنمایی بکنی
اگر تو وبلاگم بخوام نظرات تایید شده چند ماه قبل رو حذف یا ویرایش کنم چطوری میتونم این کارو انجام بدم قسمت نظرات که میرم فقط لیست اخرین نظرات رو میاره نمیدونم چیکار کنم میتونی راهنمایی کنی؟؟؟ ممنونم

مریم شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:10 http://dic66.blogfa.com

سلام دوست عزیز. وب جالبی دارین حرف نداره. خوشحال میشم به منم سر بزنین.خواستین تبادل لینک کنین خبرم کنین

علی اقا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:31 http://www.aliehsan1.blogfa.com

من لینکتون کردم تو هم به نام علی اقا لینک کن www.aliehsan1.blogfa.com

پرستو شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:13 http://yekdelim.blogfa.com

سلام ممنونم دوست عزیز لطف کردی

غیروابسته شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:08 http://www.azadarak.blogfa.com

سلام مهربون تر
من لینکیدمت شما هم منو با نام مطالبی صرفا جهت اطلاع بلینکید www.azadarak.blogfa.com
فعلا خداحافظ

پویا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:41 http://pouyakholghi.blogfa.com

چرا منو هنوز پیوند نزدی؟

payam شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:46 http://payam-killer.blogfa.com

سلام عزیز وبلاگ بسیار جالبی داری
من تو رو با نام و آدرسی که گفته بودی لینک کردم
تو هم من را با نام دانلود جالبترین مطالب
وبا آدرس payam-killer.blogfa.com
لینک کن
خواهشن تو پیوند های روزانه نذار ی ممنون میشم
یه سری هم به ما بزن

مریم یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 http://dic66.blogfa.com

سلام دوست عزیز.ممنوم که بهم سر زدی.من لینکتون کردم شماهم منو لینک کن.

وحیده دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:21

ب خودم میبالم ک دوستم انقدر با سلیقه است آفرین زینب جوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد