ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

ترانه آنلاین

@»{$$ ترانه آنلاین و کد آهنگ تدی ؛ مرکز کد آهنگ های مجاز

@»★ دلایل نادرست برای ازدواج

@»★ بسمه تعالی

@»★ دلایل نادرست برای ازدواج

وقتی از بعضی ها میپرسیم چرا میخوای ازدواج کنی میگه که خب باحاله ،

اِه ه ه ه ه ، این دلیله ؟ باحاله !!!!!!!!!!!!!!!   

دوستان من علی (ع) فرمودند : ای کمیل بدان که هیچ حرکتی نیست

که برای انجام آن نیازمند به شناخت نباشی.

یعنی کمیل ؛ دست به هر کاری که میزنی باید با شناخت و آگاهی باشه.

سوره اسراء آیه 36 : (ای انسان ) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری

دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

طبق فرموده قرآن ، طبق فرموده علی (ع) : ما هر کاری که در زندگی

انجام میدهیم باید با علم و آگاهی و شناخت باشد .

خب ازدواج هم یکی از اینهاست ، ما برای اینکه در زمینه ای به شناخت برسیم

باید به دو سوال جواب بدیم :

1- چرا ؟ ،  2- چگونه ؟.

بقیه کجاســــــــت ؟  ماشاا...  داخل ادامه مطلب

@»★ بسمه تعالی

@»★ دلایل نادرست برای ازدواج

وقتی از بعضی ها میپرسیم چرا میخوای ازدواج کنی میگه که خب باحاله ،

اِه ه ه ه ه ، این دلیله ؟ باحاله !!!!!!!!!!!!!!!   

دوستان من علی (ع) فرمودند : ای کمیل بدان که هیچ حرکتی نیست

که برای انجام آن نیازمند به شناخت نباشی.

یعنی کمیل ؛ دست به هر کاری که میزنی باید با شناخت و آگاهی باشه.

سوره اسراء آیه 36 : (ای انسان ) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری

دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

طبق فرموده قرآن ، طبق فرموده علی (ع) : ما هر کاری که در زندگی

انجام میدهیم باید با علم و آگاهی و شناخت باشد .

خب ازدواج هم یکی از اینهاست ، ما برای اینکه در زمینه ای به شناخت برسیم

باید به دو سوال جواب بدیم :

1- چرا ؟ ،  2- چگونه ؟.

 دوست من ، چرا میخوای بری دانشگاه ،  خب حالا چجوری باید وارد دانشگاه بشی ؟

چرا میخوای طلبه بشی ، خب چجوری میشه طلبه شد؟

چرا میخوای آشپز بشی ، خب چجوری میشه آشپز شد؟

ما برای اینکه به شناخت برسیم باید به دو سوال جواب بدیم :   چرا   و   چگونه .

ازدواج نیاز به شناخت داره باید از خودمون بپرسیم چرا میخوایم ازدواج کنیم؟ و چگونه ؟

محققان دلائلی که ازشون شنیدند جمع بندی کردند و من براتون میخونم؛

ـ چرا میخوای ازدواج کنی ؟ آخه پسره خوش تیپّه ، آخه دختره خوش اندامه ،

دماغش وای وای وای ، دماغش سربالاست ، ( خب شما برو با دماغش ازدواج کن ،

میفروشن دماغ پلاستیکی هست )  

ـ چرا میخوای ازدواج کنی ؟ به خاطره هیکل ورزشی پسره .

ـ میخواد ازدواج کنه با عناوین و دک و پوز های طرف .

چرا میخوای باهاش ازدواج کنی ؟ آخه دکتره ، عضو هیأت علمی ،

رئیش فلان شرکته ، حاج آقاست!!!!!!!!!!

خب باشه ازدواج با عناوین یک نفر !

ـ میخواد ازدواج کنه چون دیده تو دانشگاه خیلی پر انرژیه ، خیلی فعاله ،

یه جورایی همیشه یه عدّه دورش جمع هستن ، آدمیه که توجه

خیلی هارو به خودش جمع کرده ، گفته بزار همه توجه ها واسه من باشه .

ـ میخواد ازدواج کنه چون عاشق شده!!!!!!! ، میگه میدونما،

این هزار تا ایراد داره ، میدونم ده تا دوست از جنس مخالف داره ،

میدونم میدونم ولی چیکار کنم عاشقشم !!!!!!!!!!!!! .

آدما عاشق که میشن پرت و پلا زیاد میگن.

ـ میخواد ازدواج بکنه واسه چشم و هم چشمی ، آخه میدونی دختر خالم ،

پیر عموم ، با یکی ازدواج کرده مثلأ مدیر کل ، من میخوام با این ازدواج کنم

که حال اونو بگیرم، بگم همسر من شیش تا مثل همسر تو زیر دستشن .

ـ میخواد ازدواج کنه به خاطر فرار از دست شرایط خانواده ،

مثلأ دختره رو، تو خانواده نمیزارن هر وقت بره ، هر وقت بیاد ، میگن خونه

شوهر که رفتی هر غلطی که میخوای بکن ، فعلأ اینجا خونه باباته.

پسره هر مدلی نمیتونه موهاشو بزنه ، میخواد خروسی بزنه باباش میگه

مثل آدم موهاتو میزنی ، میخاد ازدواج کنه بعدأ قرقاولی هم زد کسی بهش گیر نده!

ـ میخواد ازدواج کنه به خاطر فرار از دست شرایط خانواده ، به خاطر فرار از یک سری

محدودیت ها ، این غلطه .

ـ میخواد ازدواج کنه تا از تنهایی در بیاد یا اینکه میگه میدونی من دوروبرم

آدم زیاده ولی هیچ کس منو نمیفهمه ، هیچکی  !!!!!!!

من میخام با یکی ازدواج کنم که منو بفهمه !

ولی اتفاقأ این آدما معمولأ با آدم های نفهم ازدواج میکنن .   

حالا میریم جلو بهتون میگم چرا ،  علمی میگم چرا ؟

یا مثلأ خواهر و برادر ازدواج کردن , مامان یا بابا یا هر دو مردن ،

این میترسه ، میگه داره دوروبرم خالی میشه بودوأم برم ازدواج کنم تنها نمونم .

ـ ازدواج میکنه چون در خودش ضعفی احساس میکنه و در طرف مقابل قوّت ،

مثلأ من آدمی هستم که اعتماد به نفس ندارم ، جلوی جمع جرأت حرف زدن ندارم ،

قدرت ابراز وجود ندارم ،  تا میخوام دو تا کلمه بگم به تته پته میفتم  ،

پیشونیم عرق میکنه اندازه اشکای سرندیپیتی ( دیدین دیگه اژدهای مهربون ) ،

بعد یک نفر تو دانشگاهمون هست انقدر اعتماد به نفس داره ،

استادا رو لوله میکنه میزاره تو جیبش ، من میخوام با اون ازدواج کنم که

ضعف خودم رو در او پنهان کنم ، من میخوام پشت اون قایم شم.

ازدواج میکنه برای اینکه نقطه ضعفشو تو قوّت یک نفر بپوشونه !!!!!!!!!!!!

ـ ازدواج میکنه ، میگه میدونی من همیشه عاشق ساز و موسیقی بودم ،

وقتی تو اون جشنه دیدم چجوری رو دَف میزد ، گفتم خودشه ،

نیمه گمشده !!!!    ( خب تو برو با دَف ازدواج کن )

ـ ازدواج میکنه چون وقتی خانم رو دیده به نظرش خیلی جذاب و رومانتیک اومده ،

میگه میدونی اولأ کمرش باریکه ، چشماش که وااااای آبی ، موها بلند ،

اندام اوووف ، .. ،

آقایون با چشماشون عاشق میشن ، مردها توجهشون دیداری است .

آقایان وقتی به کسی که در حال صحبته نگاه نمیکنن تضمین میکنم که حرف

اون رو هم گوش  نمیدن .

آقایان توجهشون دیداری است ، وقتی میبینن یعنی دارن توجه میکنن ،

 با چشماشون عاشق میشن.

برا اینه که تو خیابون آقایون معمولأ احساس میکنن نیمه گمشدشون ایناها !!!!!!!

 با چشم عاشق میشن .

خانم ها توجهشان شنیداری است ، اگه به کسی که داره صحبت میکنه نگاه

هم نکنن اما دارن گوش میدن ، واسه اینه که خانوم ها با گوشاشون عاشق میشن .

ازدواج میکنند چون خانم محترم با آقا تو اینترنت چت کردند

و این ناقلا هم یک حرفهایی میزده ؛

آره میدونی واقعأ  "زندگی یعنی انسانیت" ،       وای خدای من!!!

بعد میگه ببین موقع نمازه ما چتمونو قطع کنیم بریم نماز بخونیم یا الله !

دختره گفته بود اوه اوه خودشه !

ـ ازدواج میکنه چون با گوشش عاشق شده ، چون پسره براش

حرفای خوشگل موشکل زده. الانم که ماشاالله پسرها حرفه ای حرفه ای.

آره من میدونم یک عمره خانوادت حرفای تورو نشنیدن ، تو درد دل داری به من بگو ،

دردت تو جون من!

دختره میگه : وای خدا ، فرشته برام فرستادی ( خبر نداره که دراکولای هفت سره ).

ازدواج میکنه چون با چشمش یا با گوشش عاشق شده.

ـ ازدواج میخواد بکنه بخاطر این که از سر دلسوزی و ترحم تصمیم گرفته

که به کسی توجه کنه .

میدونی؛ بهم گفته سرطان داره ( و جالب اینجاست که الان 80 درصد پسرهای

ایرانی سرطان دارن ! ) ، بهم گفته سرطان داره و وقتی باهاش حرف میزنم

گفته تو دوای درد منی ، تو درمان منی ،تو شفای منی.

اینم یکدفعه شده زورو ناجی انسانها ، میخاد ازدواج کنه که دوای درد اون پسره باشه.

من نمیدونم این پسر های سرطانی چرا 30 ساله نمی میرن !

این چه سرطانی که این همه فرصت میده ! ( لطفأ به خاطر ترحم ازدواج نکنید )

ـ ازدواج میکنه به خاطر جابجایی و مسافرت

پسر توی شهر بزرگ ، دختر توی شهر کوچک ( این رو هم بهتون بگم که زندگی توی

شهر بزرگ افتخار نیست چه بسا مرز نشینان ایرانی در زابل که شرافت ،

انسانیت و مقام و رطبه ای که پیش خداوند دارند صد هزار برابر یک فرد

تهرانی باشه ، این مایه فخر نیست )

ولی به هر حال تو ذهن مردم اینه که شهر های بزرگ رو بیشتر دوست دارن ،

میگه : " وای تهران زندگی میکنه ، تهران "  

خب این از تهران رفته خواستگاری یک دختر خانم در یک شهرستان ،

دختره میگه ببخشید من یک سوال مهم داشتم :

ما ازدواج کنیم میریم تهران ؟

پسره میگه خب بعله میریم تهران!

نه این بعله رو میشه یک بار دیگه تکرار کنید ؟  

بعله میریم تهران ،

وای خدااااااااااااااااا.

ازدواج به خاطر جابجایی از یک شهر کوچک به یک شهر بزرگ!

ـ ازدواج به خاطر مهاجرت: لطف میکنند مامانشون اونا ،

از آمریکا عکس پسرشون اینا اومده ،

بعد با عکس میان خواستگاری این پسره ،

خانواده دختره میگن : بعله ماشالا ماشالا چه نجابتی در چهره ایشون هست

دختر رو به عقد در میارن ، عقد عکس   ،  بعد پستش میکنن برو آمریکا خونه شوهرت !

چرا ؟ چون میگه ازدواج کنم برم آمریکا ، اه ه ه ه ه ! خب برو آمریکا.

اینا دیوانگیه.

ـ میخواد ازدواج کنه با کسی که بازیگر مطرحیه ، مجری برنامیه ، خواننده ، فوتبالیست ،

سخنران مطرح .

چرا فکر کردین آدم ها ظاهرو باطنشون یکیه ؟ !

چرا نمیخوایم قبول کنیم که آدم ها نقاب روی نقاب روی نقاب روی نقاب دارن .

چرا باور نمیکنیم که آدم ها پشت صدها نقاب چهره واقعی شون رو پنهان کردند.

بهترین مجری تلویزیون که خیلی هم ادعا داره و بین مردم محبوبیت داره رو نگاه کنید ،

میبینید که یک نویسنده برای این جناب مجری مطرح ، متن رو نوشته ؛

یعنی یکی از جملاتی که میگه

مال خودش نیست ، همین جور که حرف میزنه هی نگاه به متنش میکنه.

کی گفته اون مجری حرفایی رو که میزنه مال خودشه ؟

کی گفته که اگر خواننده ای یک ترانه انسانی بخونه الزامأ انسانه!

کی گفته بازیگر مطرح تلویزیونی که همیشه در نقش مثبت بازی میکنه

حتما ادم باحالیه . از کجا معلوم این آدم سالمه ؟

هر کس اومد تو تلویزیون پررو بازی درآورد یعنی ادم سالمیه !

ـ میخواد ازدواج کنه به خاطر اینکه طرف آدم مطرحیه و چه بسا این آدم ها .........

حتمأ فیلم سوپر استار  رو دیدین ، فیلم جالبیه ، چون چهره بعضی آدم ها رو ،

رو کرده ، نشون داد که خیلی از این بازیگرها انسانهای سالمی نیستند .

( بازیگره برا خودش حرم سرا ، راه میندازه ).

ـ میخواد ازدواج کنه چون طرف ادم خوبیه

خیلی از پدر و مادر های قدیمی میگن دختر خوبیه ، ازدواج نکنی از کفت میره ،

پسر خوبیه قبول کن!

چه کسی گفته که الزامأ دو انسان خوب شریک زندگی خوبی هم میشوند؟

یک خانمی رفت پیش دکتر میگفت که من پسرم راستش یکم خله ،

همش دیوونه بازی درمیاره ، اربده میکشه ، دنبال رفیق های نابابه ،

به من گفتن براش زن بگیری آدم میشه ،

اومدم نظر شمارو بدونم ؟

آقای دکتر هم گفت ببخشید مگه ازدواج کارگاه انسان سازیه !

مگه کارگاه روان درمانیه ! درسته ما در ازدواج میخوایم کنار هم رشد کنیم

و بشیم بال پرواز ، نه اینکه یک دیوانه بیاد تو زندگی یک طرف .

گفت نه خانم محترم هر کس بهتون گفته بیخود گفته ، آدمی که خل بازی درمیاره

با ازدواج فقط همسرشو خل میکنه ، ازدواج کارگاه روان درمانی نیست.!!!!

ـ ازدواج میکنه چون به فکر بقای نسلشه؛

میگه میدونی از خانواده ما فقط من یکی موندم ، من ازدواج نکنم تکلیف

نسل ما چی میشه؟

ببخشید مگه دانیاسوری که نگران انقراض نسلتی!

ـ ازدواج میکنه چون با طرف از جنس مخالف دوست بوده سالها یواشکی و پنهانی ،

حالا ولش کرده رفته با یکی دیگه ازدواج کرده .

میخواد حالشو بگیره که خیال نکن فقط تو میتونی ازدواج کنی ، منم میتونم .

هر روز با نامزدش از محل اونا رد میشه ، میگه ببین صفا کن ، نامزده منه .

ـ ازدواج میکنه چون دوست از جنس مخالف داشته ، خدای ناکرده روابط نامشروع

داشتند ( کم هم نیست در جامعه ما)، آبرو و حیثیتشون در خطره ،

دختر و پسر توافق میکنن ازدواج میکنیم و سه ماه بعد جدا میشیم ، اون موقع دیگه بحث حیثیتی نیست که بگن چرا دختره ، دختر نیست ، ما دیگه ازدواج کردیم ، و ازدواج میکنن .

 و ازدواج میکنه به هزارو یک دلیل که ما این دلیل هارو دلیل درستی نمیدانیم.
ا عکس میان خواستگاری این پسره ،

خانواده دختره میگن : بعله ماشالا ماشالا چه نجابتی در چهره ایشون هست

دختر رو به عقد در میارن ، عقد عکس   ،  بعد پستش میکنن برو آمریکا خونه شوهرت !

چرا ؟ چون میگه ازدواج کنم برم آمریکا ، اه ه ه ه ه ! خب برو آمریکا.

اینا دیوانگیه.

ـ میخواد ازدواج کنه با کسی که بازیگر مطرحیه ، مجری برنامیه ، خواننده ، فوتبالیست ،

سخنران مطرح .

چرا فکر کردین آدم ها ظاهرو باطنشون یکیه ؟ !

چرا نمیخوایم قبول کنیم که آدم ها نقاب روی نقاب روی نقاب روی نقاب دارن .

چرا باور نمیکنیم که آدم ها پشت صدها نقاب چهره واقعی شون رو پنهان کردند.

بهترین مجری تلویزیون که خیلی هم ادعا داره و بین مردم محبوبیت داره رو نگاه کنید ،

میبینید که یک نویسنده برای این جناب مجری مطرح ، متن رو نوشته ؛

یعنی یکی از جملاتی که میگه

مال خودش نیست ، همین جور که حرف میزنه هی نگاه به متنش میکنه.

کی گفته اون مجری حرفایی رو که میزنه مال خودشه ؟

کی گفته که اگر خواننده ای یک ترانه انسانی بخونه الزامأ انسانه!

کی گفته بازیگر مطرح تلویزیونی که همیشه در نقش مثبت بازی میکنه

حتما ادم باحالیه . از کجا معلوم این آدم سالمه ؟

هر کس اومد تو تلویزیون پررو بازی درآورد یعنی ادم سالمیه !

ـ میخواد ازدواج کنه به خاطر اینکه طرف آدم مطرحیه و چه بسا این آدم ها .........

حتمأ فیلم سوپر استار  رو دیدین ، فیلم جالبیه ، چون چهره بعضی آدم ها رو ،

رو کرده ، نشون داد که خیلی از این بازیگرها انسانهای سالمی نیستند .

( بازیگره برا خودش حرم سرا ، راه میندازه ).

ـ میخواد ازدواج کنه چون طرف ادم خوبیه

خیلی از پدر و مادر های قدیمی میگن دختر خوبیه ، ازدواج نکنی از کفت میره ،

پسر خوبیه قبول کن!

چه کسی گفته که الزامأ دو انسان خوب شریک زندگی خوبی هم میشوند؟

یک خانمی رفت پیش دکتر میگفت که من پسرم راستش یکم خله ،

همش دیوونه بازی درمیاره ، اربده میکشه ، دنبال رفیق های نابابه ،

به من گفتن براش زن بگیری آدم میشه ،

اومدم نظر شمارو بدونم ؟

آقای دکتر هم گفت ببخشید مگه ازدواج کارگاه انسان سازیه !

مگه کارگاه روان درمانیه ! درسته ما در ازدواج میخوایم کنار هم رشد کنیم

و بشیم بال پرواز ، نه اینکه یک دیوانه بیاد تو زندگی یک طرف .

گفت نه خانم محترم هر کس بهتون گفته بیخود گفته ، آدمی که خل بازی درمیاره

با ازدواج فقط همسرشو خل میکنه ، ازدواج کارگاه روان درمانی نیست.!!!!

ـ ازدواج میکنه چون به فکر بقای نسلشه؛

میگه میدونی از خانواده ما فقط من یکی موندم ، من ازدواج نکنم تکلیف

نسل ما چی میشه؟

ببخشید مگه دانیاسوری که نگران انقراض نسلتی!

ـ ازدواج میکنه چون با طرف از جنس مخالف دوست بوده سالها یواشکی و پنهانی ،

حالا ولش کرده رفته با یکی دیگه ازدواج کرده .

میخواد حالشو بگیره که خیال نکن فقط تو میتونی ازدواج کنی ، منم میتونم .

هر روز با نامزدش از محل اونا رد میشه ، میگه ببین صفا کن ، نامزده منه .

ـ ازدواج میکنه چون دوست از جنس مخالف داشته ، خدای ناکرده روابط نامشروع

داشتند ( کم هم نیست در جامعه ما)، آبرو و حیثیتشون در خطره ،

دختر و پسر توافق میکنن ازدواج میکنیم و سه ماه بعد جدا میشیم ، اون موقع دیگه بحث حیثیتی نیست که بگن چرا دختره ، دختر نیست ، ما دیگه ازدواج کردیم ، و ازدواج میکنن .

 و ازدواج میکنه به هزارو یک دلیل که ما این دلیل هارو دلیل درستی نمیدانیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد